فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

عرضه بازی "واحه شادی Happy Oasis" برای نوجوان مسلمان در فیس بوک

به تازگی یک بازی به نام 'واحه شادی' در شبکه اجتماعی فیس بوک عرضه شده که سازنده این بازی قصد خود از عرضه این بازی را تاثیرگذاری بر نوجوانانی که گرایش به گروه های اسلامی در جهان اسلام دارند؛ اعلام کرده است. 

به تازگی یک بازی به نام 'واحه شادی'(Happy Oasis) در شبکه اجتماعی فیس بوک راه اندازی شده است که این بازی برای تاثیرگذاری بر مسلمانان نوجوان طراحی شده است.

مدیر پروژه‌ این بازی به بخش فارسی بی بی سی گفته است که وی امیدوار است این بازی بتواند الگویی برای بچه‌های مسلمان باشد تا مانع از جذب شدن آنها به گروه‌هایی که بی بی سی آنها را تندرو می خواند شود.

مدیر پروژه‌ این بازی که اهل اردن است و در واقعه 11 سپتامبر، در آمریکا دانشجو بوده به بی‌بی‌سی گفته است: "متوجه شدم برای مقابله با گروه های اسلامی تندرو باید از جوان‌ها شروع کرد. پیام ما هم ساده بود: همه ما تروریست نیستیم."

با بیان این جمله، به نظر می رسد وی از جمله کسانی است که در پذیرش این اتهام که بسیاری از مسلمانان تروریست هستند اما همه آنها تروریست نیستند به ایفای نقش ایفا می پردازد. این دقیقا همان تفکری است که بارها از زبان سازندگان فیلم ها و سریال هایی از جمله سریال 24، که مسلمانان را به تروریست متهم می کنند شنیده شده است: همه مسلمانان تروریست نیستند؛ اما همه تروریست ها مسلمان اند!

او پیش از طراحی این بازی شروع به خلق الگوهای مثبت عرب در قالب داستان‌های تصویری یا کمیک استریپ کرده است. یکی از این قهرمان‌ها یک مامور مخفی زن بود که کارهایش شبیه به جیمز باند بوده و شخصیت دیگرش هم یک مامور ویژه اردنی بود که با آنچه که او تندروها می خواند می‌جنگید.

وی می‌گوید: "سی میلیون کاربر عرب در فیس بوک هستند. برای همین فکر کردم همین پیام را می توانم در اینترنت دنبال کنم."

یکی از شخصیت هایی که وی طراحی کرده است زنی است که یک برقع پوشیده است و به گفته او "مخاطبانم دوستش داشتند، پس با همین لباس در داستان ماندنی شد."

طراح و سازنده این بازی که سلیمان بخیت نام دارد گفته است؛ قصد دارد تا کتابهایش را برای نوجوانان پاکستان نیز عرضه کند، زیرا به زعم او پاکستان بیشترین درگیری را با گروه های افراطی دارد.

سلیمان بخیت

تصویر سلیمان بخیت، طراح بازی "واحه شادی"

گفتنی است سلیمان بخیت از جمله مدعوین کنفرانس worldware 2011 در کالیفرنیا با موضوع جهانی سازی و بین المللی سازی، بوده است. وی در کنفرانس مذکور در خصوص خاورمیانه و اعراب بحث هایی را طی یک سخنرانی مطرح می کند.

غرب سالهاست که با توسل به ابزار قدرتمند دیپلماسی گیم، به تصرف ذهن و قلب کودکان و نوجوانان جهان و بخصوص مسلمانان، همت گذاشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/04/31 ساعت 05:19 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
شک ندام که اینم یه ترفند دیگه از ملعبه های دست آمریکا و صهیونیست ها برای تسخیر افکار مسلمونا به نفع خودشونه.خدا همه ی مسلمونا رو تو اینهمه فتنه ها و شرایط آخرالزمونی یاری کنه تا به دام این فتنه ها اسیر نشن و دین خودشون رو ساده نفروشن! ، ان شاءالله.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد