فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

تا کی تحمل تحقیر از سوی دانشگاه سکولار مفید؟

دانشگاه مفید حیاط خلوتی برای سکولارهای اصلاح طلب در شهر مقدس قم

دانشگاه ها به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین نهاد های کشورمان  وظیفه سنگینی در قبال ترویج آرمان های نظام دارند اما در این میان ظاهرا سهل انگاری برخی از مسئولین امنیتی و به خصوص مسئولین وزارت علوم زمینه فعالیت های غیرقانونی برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه مفید قم تحت لوای فعالیت آموزشی را ایجاد کرده است


دانشگاه مفید قم که در سال 1368 توسط آیت الله موسوی اردبیلی رئیس سابق قوه قضائیه و از مراجع حاضر قم تاسیس شده است در طول دوران فعالیت خود عملا به محلی برای عرض اندام تفکرات سکولاریسمی تبدیل شد و افراد مساله داری همچون عبدالکریم سروش،حسین بشیریه و محسن کدیور این دانشگاه را محل عرضه افکار خود قرار دادند. دانشگاه مفید که در ابتدا با نام دارالعلم مفید فعالیت می کرد در حقیقت محل آموزش دانشگاهی رشته های حوزوی بود اما کمی بعد با تاسیس مرکز مطالعات حقوق بشر در این دانشگاه عملا زمینه فعالیت عناصر مساله دار داخلی و خارجی که در قالب مطالعات حقوق بشر در ایران فعالیت می کردند فراهم شد.

در دوران اصلاحات که روزنامه های زنجیره ای و رسانه های آن دوره به شدت علیه آرمان های اصیل انقلاب موضع گیری می کردند دانشگاه مفید قم به محلی برای رفت و آمد افرادی چون«جان کین» نظریه پرداز سرویس اطلاعاتی انگلستانMI6 تبدیل شد.او که با عنوان مبادلات آکادمیک مرکز دموکراسی لندن و دانشگاه مفید وارد قم شده بود در حقیقت ماموریت داشت تز اصلی خود با عنوان جامعه مدنی ایران را بعد از حوادث 18 تیر پیاده کند. کین به همین منظور پس از اطمینان از دانشگاه مفید به عنوان محلی با وجهه علمی برای پیاده سازی تئوری های خود با سران اصلاح طلب احزاب مشارکت و به خصوص حلقه کیان هم دیدار کرد . البته جان کین یک بار دیگر هم در سال 83 به ایران آمد که با همکاری همفکران داخلی اش تئوری های دوران بعد از خاتمی را بررسی کند.

.

دانشگاه مفید همچنین دیگر ارتباطات مشکوک خارجی خود را در قالب دعوت از چهره های خارجی برای سخنرانی در همایش ها و مراسم های برگزار شده در این دانشگاه سازماندهی کرد.دعوت از کشیش نامدار دانشگاه کاتولیک آمریکا پروفسور مک لین که با نظریه های گفت و گوی ادیان مطرح شده است و یا پروفسور اشنوک استاد سیاسی دانشگاه کانادا از این قبیل اقدامات بود.از طرف دیگر افراد دیگری نظیر مارشال برگر مشاور حقوقی جرج بوش و دستیار ویژه ریگان در زمان ریاست جمهوری  و اعضای دفتر مطالعات حقوق بشر آمریکا نیز که چهره هایی سیاسی به حساب می آمدند نیز به دعوت این دانشگاه وارد شهر مقدس قم شدند. و بسیاری از این ها در حالی بود که سوابق نامطلوب این عناصر و حمایت های بی پرده آنان از صهیونیست برکسی پوشیده نبود.

اما به راستی یک دانشگاه که اتفاقا سطح علمی بالایی هم دارد چرا باید به مرکزی برای رفت و آمد عناصر مشکوک تبدیل شود؟ بررسی ها نشان می دهد ارتباطات سازماندهی شده دانشگاه مفید قم با بنیاد های دموکراسی و حقوق بشر کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا،ایرلند و استرالیا که بنیادهایی اسمی برای نفوذ در جمهوری اسلامی و جمع آوری اطلاعات هستند نه تنها اتفاقی نبوده بلکه حاکی از توصیه های بسیاری از مقامات سابق غربی به دو تن از سران فتنه سال گذشته که از اعضای هیئت امنای این دانشگاه هستند بوده است. البته برخی دیگر از اعضای هیئت علمی و هیئت امنا نیز ارتباطاتی را با عناصر خارجی دارند ولی نفوذ این دو نفر که از مسئولین رده بالای کشور نیز بوده اند بسیار بیشتر از بقیه بوده است.در واقع بنیاد های دموکراسی و حقوق بشری غربی که از واژه حقوق بشر تنها نام آن را یدک می کشند با بودجه های هنگفت دولت هایشان دانشگاه مفید را به عنوان محلی مورد اطمینان برای فعالیت های ضد ایرانی شان انتخاب کردند و با اسامی همچون گفت و گوی ادیان، بررسی نظرات سیاسی و جامعه مدنی این دانشگاه را در شهر مهم ایران یعنی قم به محلی برای جولان دهی خود تبدیل کردند. از طرف دیگر بسیاری از این عناصر مسئله دار با همفکری دوستان اصلاح طلب خود در این دانشگاه کوشیدند زمینه های تفکرات جامعه مدنی، سکولاریسم و آزادی خواهی های افراطی و بستر سازی های نرم حوادثی مانند فتنه سال گذشته را در ایران فراهم کنند.

البته در این زمینه خوش خدمتی خارجی ها دو طرفه بود و اساتید دانشگاه در رشته های مختلف که همگی از چهره های اصلاح طلب به حساب می آمدند هم در غالب دوره های آموزش حقوق بشر و آموزش دموکراسی به کشورهای اروپایی مثل فرانسه  اعزام شدند. در یکی از این سفرها تیمی 15 نفره از اساتید این دانشگاه که در میان آنها چهره هایی همچون مسعود ادیب و عبدالرحیم سلیمانی از بازداشت شدگان فتنه سال گذشته دیده می شد با هزینه موسسه های بین المللی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در فتنه انتخابات ریاست جمهوری گذشته شرکت داشتند به ایرلند سفر کردند تا زیر نظر اساتید آمریکایی تحت آموزش قرار گیرند. از طرف دیگر هم امسال نیز تیمی از همین اصلاح طلبان با توجیه آموزش زبان با هزینه موسسه ای آمریکایی به استرالیا سفر کرده اند که خود همین مساله بسیار مشکوک است که کدام دوره زبان خارجه ای تنها 20 روز طول می کشد و هزینه آن هم توسط آمریکا برای تعدادی اساتید معلوم الحال این دانشگاه تهیه می شود.

متاسفانه دانشگاه مفید قم به عنوان یک دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و به عنوان دانشگاهی که در جمهوری اسلامی و به خصوص شهر مقدس قم فعالیت می کند به حیاط خلوت اصلاح طلبان تبدیل شده است که بدون کوچکترین واهمه ای به اعمال خلاف قانون خود ادامه می دهند و خوب است که دستگاه های مسئول در این زمینه با جدی گرفتن نظارت روی دانشگاه ها زمینه نفوذ عناصر خارجی و به طبع آن انحراف افکار دانشجویان را از بین ببرند. گفتنی است اطلاعات دیگری نیز در اختیار بولتن قرار دارد که به زودی آنها را منتشر خواهد ساخت

سیاه نمایی های مجید انصاری در دانشگاه مفید

 

دانشگاه مفید در ادامه دعوت راز چهره های اصلاح طلب و حامیان فتنه برای سخنرانی در جمع دانشجویان این بار مجید انصاری عضو کنونی مجمع روحانیون مبارز و معاون پارلمانی سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری با حضور در جمع دانشجویان به سیاه نمایی های جدید علیه نظام پرداخت .

مجید انصاری که به دعوت اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که بسیاری از اعضای آن از اساتید دانشگاه مفید هستند به قم آمده بود در برنامه ای که به مناسبت سالگرد دوم خرداد و برای بازنگری اندیشه های سیاسی امام ترتیب داده شده بود به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود با فرافکنی و توهین تلاش کرد نظام و ولایت فقیه را زیر سوال ببرد . وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به لازم بودن مشروعیت برای برپایی یک نظام تصریح کرد که یک نظام تنها مشروعیت و مقبولیت خود را از جانب مشروعیت الهی نمی گیرد و وجه مهم مشروعیت یک نظام مشروعیت مردمی آن است که در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی به دلیل نداشتن مقبولیت مردمی مشروعیت ندارد . انصاری در اثبات ادعای خود، خانه نشینی امام علی(ع) را نمونه ای دینی برای عدم اعطای مشروعیت توسط مردم ذکر کرد و دلیل این امر را عدم مشروعیت دادن به امیرالمومنین و در نتیجه عدم صلاحیت حضرت برای نشستن در کرسی خلافت دانست.

معاون سابق سید محمد خاتمی در ادامه سخنان خود و در حالی که به بهانه بررسی آراء و نظریات سیاسی امام خمینی در جمع دانشجویان حاضر شده بود مهم ترین دستاورد دولت حاضر را ایجاد مشاوران بسیار و جن گیری و رمالی عنوان کرد و افزود : دولت هیچ گونه دستاوردی برای کشور نداشته است و تنها با تبلیغات بسیار خدمات دولت اصلاحات را به نام خود تمام کرده است .آقای احمدی نژاد و دولتش از سال 84 خسارت های زیادی را به کشور وارد کرده اند که تا 10 سال آینده کسی نمی تواند این خسارات را جبران کند اما نکته مهم این است که این دولت دستاورد های عظیمی مانند انرژی هسته ای که بیش از 85 درصد کارهای آن در دولت اصلاحات انجام شده است را به نام خود تمام کرده است .

مجید انصاری بدون اشاره به دیدار ننگین سعدآباد و امضای پروتکل الحاقی در دولت اصلاحات تصریح کرد : بحث تعلیق نیروگاه بوشهر و فعالیت های هسته ای دقیقا با نظر مقام معظم رهبری بوده است و اظهارات دولت در این خصوص تنها به جهت تخریب دولت خاتمی بوده است .

این سخنان توهین آمیز در حالی صورت گرفت که برخی چهره های فتنه انگیز این دانشگاه نظیر آقایان عبدالرحیم سلیمانی و مسعود ادیب و فاضل میبدی که در اغتشاشات سال 88 از سوی دستگاه های امنیتی دستگیر شده بودند در جلسه حضور داشته و به تایید سخنان انصاری می پرداختند اما پس از پایان سخنرانی انصاری و در حالی که دانشجویان دانشگاه قصد پرسش و پاسخ مسائل مطرح شده توسط وی را داشتند وی از جواب دادن به سوالات دانشجویان طفره رفت و در مقابل پافشاری دانشجویان از درب پشتی دانشگاه به سرعت خارج شد .

اما در خصوص سخنان عجیب و توهین آمیز مجید انصاری در جمع دیروز دانشجویان دانشگاه مفید نکاتی به نظر می رسد که خواندنش خالی از لطف نیست .

سخنان تند مجید انصاری در دانشگاه مفید بار دیگر نشان داد که اصلاح طلبان همچنان بر مواضع خود برای زیر سوال بردن نظام و اصل ولایت فقیه استوارند و در حالی که با همه تلاش های خود در قضایای بعد از انتخابات ریاست جمهوری به این مهم دست نیافتند اما همچنان در پی تلاش برای به چالش کشیدن اصل نظام هستند و در این راه از هیچ دروغ پراکنی و تحلیل های غلط هم هراسی ندارند چرا که مواضع وی در قبال مشروعیت نظام نشان می دهد که وی کمترین اعتقادی به آرمان های جامعه اسلامی ندارد و تنها تفکر وی در زمینه حکومت به تفکرات مادی گرایانه غربی که اتفاقا مورد علاقه وی و دوستانش است بر می گردد .

نکته دیگر این است که انصاری به عنوان چهره ای که به دلیل حضور کمرنگش در داستان های انتخابات ریاست جمهوری امروز وظیفه سیاه نمایی علیه فعالیت های دولت و مطلوب نشان دادن اقدامات دولت اصلاحات را بر عهده گرفته است . وی که تلاش دارد با توهین تنها دستاورد دولت را ایجاد مشاوران و رمالان بداند خوب است به جای سواستفاده از شایعات امروز کشور نگاهی به عملکرد موفق دولت نهم و دهم در مدت 6 سال فعالیت خود بپردازد و با مقایسه ای کوتاه و البته با انصاف ببیند که این اقدامات در زمینه های گوناگون با همه دولت های بعد انقلاب برابری می کند .

از طرف دیگر در بحث تعلیق فعالیت های هسته ای باید به عرض برسانیم که امضای پروتکل الحاقی و کرنش های دولت اصلاحات در مقابل غربی ها امروز بر کسی پوشیده نیست و تنها دستاورد دولت اصلاحات در زمینه انرژی هسته ای تعلیق تمامی فعالیت ها حتی فعالیت های تحقیقی پژوهشگران ما در این زمینه بود و رهبری انقلاب که بارها در مواقع حساس نشان داده اند در مقابل زورگویی های جبهه استکبار ایستاده اند در این زمینه کمترین عقب نشینی انجام نداده اند و بر خلاف دروغ پردازی های مجید انصاری حضرت آقا یکی از مدافعان سرسخت ادامه فعالیت هسته ای بودند که در آغاز دولت آقای احمدی نژاد این امر به خوبی نمایان شد . همچنین بر کسی پوشیده نیست که دولت حاضر با اقتداری مناسب و با همتی مضاعف دستاوردهای بزرگ هسته ای را برای کشور به ارمغان آورد که از جمله آن می توان به راه اندازی دوباره سایت نطنز، نیروگاه بوشهر و غنی سازی اورانیوم، راه اندازی هزاران سانتریفیوژ و . . . اشاره کرد .آقای انصاری اگر به سخنان خود باور قلبی داشتند و از موضع خود هراس نداشتند از رویارویی با افکار دانشجویان نمی هراسیدند و حداقل به سوالات آنان جواب می دادند .

یک نکته دیگر این است که وزارت علوم تا کی می خواهد در قبال این اقدامات فتنه گرایانه یک دانشگاهی که باید در چارچوب سیاست های نظام جمهوری اسلامی و زیر نظر وزارت علوم اداره شود سیاست تسامح و تساحل را در پیش گیرد؟ گرچه بارها در مطالبی دیگر به اقدامات خلاف قانون و حتی مغایر با امنیت ملی این دانشگاه اشاره شده بود اما ظاهرا وزارت علوم و دیگر دستگاه های مسئول گوششان بدهکار نیست و نتیجه اش این می شود که یک تریبون مقدس دانشگاهی باید به عقده گشایی های شخصی اصلاح طلبانی تبدیل شود که ظاهرا تنها قدرت می تواند آرامشان کند و وقتی در عرصه قدرت نباشند تنها به فرافکنی و سیاه نمایی می پردازند .

به هرحال دانشگاه مفید در شهر مقدس قم نشان داده است که می خواهد همواره برعلیه نظام فعالیت کند و زیر سوال بردن ولایت فقیه را به عنوان دستورالعمل خود قرار دهد . مسئولان ارشد این دانشگاه همواره در تلاشند با حضور چهره های همسو با خود افکار دانشجویان را به سمت دلخواه هدایت کنند و در این میان کوچکترین وقعی به دانشجویان و حتی اساتید ارزشی این دانشگاه نمی گذارند و آن ها را در فشار قرار میدهند . این دانشگاه که از بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت های سیاسی خود را تشدید کرده است به یکی از پایگاه های اصلی فتنه گران تبدیل شده است .

اقدام توهین آمیز دانشگاه مفید قم

 

قائم مقام دانشگاه مفید در اقدامی دور از انتظار به دلیل نصب تصویر مقام معظم رهبری در یکی از این کانون ها طی دستوری با تعلیق همه کانون های فرهنگی دانشگاه هر گونه فعالیت فرهنگی مذهبی دانشجویان را در سطح دانشگاه ممنوع کرد . این اقدام توهین آمیز در حالی صورت می گیرد که این دانشگاه به دلیل عقاید رئیس خود که از مراجع قم به حساب می آید از تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه ها و بسیج دانشجویی امتناع کرده و با این اقدام سعی در متوقف کردن فعالیت های سیاسی دانشجویی نموده است . جمع زیادی از فعالین دانشجویی دانشگاه با اعتراض به این مصوبه دانشگاه کلیه برنامه های اجرایی دانشگاه را تحریم کرده اند.

گفتنی است اقدام جدید دانشگاه مفید قم در کنار دیگر اقدامات غیر قانونی و دخالت های این دانشگاه در فتنه سال گذشته نبود نظارت دستگاه های مسئول در این زمینه را یادآور می شود.

اخراج اساتید ولایتمدار از دانشگاه مفید

 

به گزارش اختصاصی خبرنگار بولتن نیوز، دانشگاه مفید قم در یک اقدام جنجالی از تدریس تعدادی از اساتید ولایتمدار این دانشگاه در ترم جدید جلوگیری و آنها را از دانشگاه اخراج کرده است.

بنا بر این گزارش قائم مقام دانشگاه مفید که ظاهرا فعالیت های خود را بدون هماهنگی با مدیریت این دانشگاه که از مراجع تقلید قم است انجام می دهد در تازه ترین حرکت غیرقانونی خود با تعدادی از اساتید این دانشگاه به جرم همسو نبودن با سیاست های دانشگاه تسویه و آنها را از دانشگاه اخراج کرده است.این اساتید که در رشته های جامعه شناسی، فلسفه و تاریخ اسلام تدریس می کردند تنها به خاطر ولایتمدار بودن و همسو نبودن با تفکرات سکولار این دانشگاه مجبور به ترک کرسی درس خود شدند.

گفتنی است دانشگاه مفید قم که سال گذشته یکی از محل های اصلی طرح ریزی فتنه 88 بوده است با شروع سال تحصیلی جدید فشارهای زیادی بر روی چهره های مذهبی و ولایتی این دانشگاه وارد آورده است.

روابط دانشگاه مفید با دانشگاههای صهیونیستی انگلیس

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید ، کارگاهی با عنوان « اسلام و حقوق بشر» در تاریخ 1 و 2 تیرماه 1390 (22 و 23 ژوئن 2011) در دانشگاه اگزتر برگزار شد.

در این همایش جناب آقای دکتر سید صادق حقیقت عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مفید سخنرانی کردند. در روز اول، میزگردی با حضور اساتید دانشگاه اگزتر و چند استاد مدعو برگزار شد.

در این میزگرد ایشان درباره نقدهای جماعت گرایان به لیبرالها در خصوص حقوق بشر، و اشتراک دیدگاه اسلام با نقدهای جماعت گرایانه سخنرانی کردند. پس از ایراد سخنرانی به سؤالات شرکت کنندگان در میزگرد پاسخ دادند.
در روز دوم، کارگاهی برای دانشجویان دانشگاه اگزتر و برخی دانشجویان مدعو برگزار شد. در این کارگاه  دکتر سید صادق حقیقت، دکتر اینگلند، و دو دانشجو به نام های بیانکا اشپیدل (از مجارستان) و گبریل تبولت (از امریکا) سخنرانی کردند

 

نظرات 3 + ارسال نظر
یاسین 1390/05/25 ساعت 15:01

باید چنین دانشگاهی را آتش زد و از ویرانه های آن آور ساخت تا درس عبرتی باشد برای همگان.

سید صادق حقیقت 1390/05/25 ساعت 17:03

دانشگاه جامع یک شهر، همانند دانشگاه شیراز یا کمبریج، به صهیونیستی یا ضدصهیونیستی بودن متصف نمی شود. از اتفاق جریان فکری بسیاری از استادان این دانشگاه ضدصیونیستی است و برخی از اساتید آنجا با ج.ا.ا. رابطه خوبی دارند

سید صادق حقیقت 1390/05/26 ساعت 18:13

سلام
از درج نظر بنده متشکرم. لطفا اگر اشکال را وارد می دانید قید صهیونیستی را از دانشگاه اگزتر بردارید، چون در شأن شما نیست و چهره ناموجهی را به نمایش می گذارد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد