فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آقای علی مطهری با نوری زاده و بهنود همنوا شده‌اید

گزارش تحلیلی جوان از مواضع شاذ اخیر علی مطهری ،آقای مطهری با نوری زاده و بهنود همنوا شده‌اید

یکی از وی‍ژگی‌های بارز علی مطهری مواضع متناقض وی در عرصه سیاست است.

حبیب ترکاشوند | طی چند روز گذشته رسانه‌های ضدانقلاب از بی‌بی‌سی گرفته تا روزآنلاین و غیره با ذوق‌زدگی فراوان مصاحبه یک سایت با علی مطهری را بهانه قرار دادند تا هجمه جدیدی علیه نظام وارد سازند. وی در بخشی از این مصاحبه مجلس را شعبه‌ای از دفتر رهبر معظم انقلاب دانسته بود و همین موضوع بود که تحسین ضدانقلاب را از این مواضع برانگیخته بود. بدین منظور خیلی عجیب نبود که سایت‌های ضدانقلاب قریب به 24 ساعت این مصاحبه را در تیتر یک خود جای داده بودند. همچنین ده‌ها تفسیر و یادداشت از مواضع شاذ مطهری روی خروجی این رسانه‌ها قرار گرفت.

دگردیسی در مواضع علی مطهری

علی مطهری در عرصه سیاست ناشناخته نیست. وی فرزند ارشد شهید مطهری ایدئولوگ بزرگ انقلاب است و از همین رو شهرت خود را مدیون نام پدر است تا وجاهت علمی و اخلاقی شخصی خود.

یکی از وی‍ژگی‌های بارز علی مطهری مواضع متناقض وی در عرصه سیاست است. چند صباحی پیش و قبل از آنکه فرزند شهید مطهری وارد گود انتخابات مجلس شود، در ادبیات رسانه‌های غربی و ضدانقلاب از علی مطهری با عنوان «محافظه‌کار تندرو» یاد می‌شد. نامه مشهور او در پایان دولت اصلاحات به خاتمی و انتقادهای تند وی از سیاست‌های لیبرالی دولت برآمده از دوم خرداد یکی از مواردی است که این رسانه‌ها برای ادعای خود به آن استناد می‌جویند. همچنین در هنگام انتخابات مجلس هشتم وی با تابلوی رایحه خوش خدمت وحامیان رئیس‌جمهور وارد عرصه شد اما همین فرد بعد از مدتی تندترین مواضع را علیه دولت و شخص ریاست جمهوراتخاذ کرد، به گونه‌ای که اکثریت اصلاح‌طلبان چنین موضع تندی را نداشتند.

همچنین مواضع خاص علی مطهری در هنگامه فتنه و بعد از انتخابات به گونه‌ای بود که مردم وی را نیز در زمره «خواص بی‌بصیرت» آوردند چراکه می‌دیدند همان مواضع سران فتنه با ادبیاتی دیگر توسط وی گرفته می‌شود و بر آتش فتنه می‌دمد.

اگر بخواهیم شخصیت علی مطهری را خصوصاً طی سه ساله اخیر واکاوی کنیم باید وی را در یک کلام «آقای منتقد» نامید، حال اینکه انتقاد وی به چه کسی و چیست و آیا انتقاد او بجاست یا خیر؟ اینها دیگر موضوعات کم‌اهمیت‌تری در ادبیات مطهری است، مهم این است که منتقد است و با ادعای داشتن استقلال فکری، همه‌کس را زیر سؤال می‌برد.

همنوایی با امثال بهنود و نوری‌زاده

‌علی مطهری در مصاحبه خود با سایت خبرآنلاین نمایندگان مجلس هشتم را که خود نیز یکی از آنان است، متهم می‌کند که به شاخه دفتر رهبری تبدیل شده‌اند. مطهری با این اتهام قصد دارد اینگونه القا کند که نمایندگان مردم در خانه ملت تأثیر‌پذیرند و دارای استقلال فکری نیستند؛ دقیقاً همان شبهه‌ای که رسانه‌های ضدانقلاب و افرادی چون نوری‌زاده و مسعود بهنود سال‌هاست القا می‌کنند. در دید مطهری نقطه قوت مجالس هفتم و هشتم که «ولایت‌پذیری» و «ترجیح منافع کلان نظام بر منافع شخصی حزبی و باندی» است، ضعف تلقی می‌شود.

مطهری مدافع ولایت فقیه است یا. . . ؟

علی مطهری همیشه خود را مدافع ولایت فقیه معرفی می‌کند و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها همیشه این را عنوان می‌کند و بارها رئیس‌جمهور فعلی را به دلیل زاویه گرفتن از ولایت زیر سؤال برده است اما وی در این مصاحبه در یک تناقض تمام عیار، مقاومت احمدی‌نژاد در مقابل منویات رهبری را می‌ستاید و در این باره می‌گوید:«روش ایشان در تعامل با رهبری از یک نظر مورد تمجید است و من هم آن را می‌پسندم چون این گونه نیست که او برای هر کاری از رهبری اجازه بگیرد. او کارش را انجام می‌دهد، یا رهبری در برابر آن مخالفت می‌کند و یا نمی‌کند و او به کارش ادامه می‌دهد. اما اشکال کارش این است که وقتی حکم حکومتی صادر می‌شود او باید تبعیت کند، ولی گاهی نمی‌کند.»

درهای مجلس برای ورود فتنه‌گران باز است!

مطهری در بخش دیگری از مصاحبه وارد فضای انتخابات و آرایش انتخاباتی جامعه می‌شود و درباره حضور یا حضور نیافتن اصلاح‌طلبان و تأیید صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس می‌گوید:« شورای نگهبان دلیلی ندارد که صلاحیت نامزدهای این جریان را رد کند. بنده شخصاً معتقدم که به جز آقایان موسوی و کروبی، شورای نگهبان نباید صلاحیت کس دیگری را در ارتباط با بحران اخیر رد کند. چه دلیلی برای این کار هست؟

اگر بخواهیم این موضع مطهری را بپذیریم باید فراخوان عمومی داده و اعلام شود که تمام کسانی که در فتنه 88، چندین ماه بر صورت نظام چنگ زدند و در ارتباط با خارج و ضدانقلاب از هر راه و ابزاری برای براندازی و ساقط کردن نظام بهره جستند، بیایند و کاندیدای رسمی انتخابات شوند و با راهیابی به خانه ملت اهداف ناتمام خود را در فتنه از طریق قانونی و در مرکز قانونگذاری کشور پیگیری کنند.

حمایت تمام عیار از ضلع سوم فتنه

خاتمی چندی پیش برای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات چند شرط گذاشت که این شروط حتی با انتقاد اکثر اصلاح‌طلبان مواجه شد چراکه کسی بر نظام منتی ندارد که حال بخواهد برای آن شرط تعیین کند اما جناب مطهری در این مصاحبه به دفاع تمام قد از خاتمی بر‌می‌خیزد و موضع وی در این باره را تأیید می‌کند و می‌گوید:«اتفاقا من معتقدم که آقای خاتمی حرف‌های درستی زده است ولی نه به عنوان شرط. من هم معتقدم که بسیاری از زندانی‌های پس از انتخابات باید آزاد شوند، چون در حال حاضر بی‌خود دارند به آنها سخت می‌گیرند. اینکه بگویند چون این افراد بر موضع خود هستند و ابراز ندامت و پشیمانی نمی‌کنند، آزاد نمی‌شوند، منطق درستی نیست. اگر اقدام عملی مانند تخریب یا قیام مسلحانه علیه نظام نکرده‌اند باید آزاد شوند.»

همانگونه که دیدیم مطهری خواستار آزادی اغتشاشگران و حامیان فتنه آن هم بدون هرگونه عذرخواهی و ندامت است. در ادبیات مطهری افرادی که سرخط اصلی فتنه را در دست داشتند و هدایتگر این جریان بودند چون دست به اسلحه نبر‌ده‌اند نباید کسی به آنان تعرض کند و این افراد که تا چند روز پیش نقشه براندازی می‌کشیدند باید بیایند و از تریبون رسمی مجلس مواضع براندازانه خود را مطرح کنند.

حمله به یار دیرین امام و رهبری

در بخش دیگر این مصاحبه مطهری در پاسخ به سؤال شیطنت‌آمیز سایت خبرآنلاین که نظرش را راجع به حضور آیت‌الله جنتی در ترکیب کمیته اصولگرایان پرسیده بود به یار دیرین امام و رهبری حمله کرده و به ایشان تهمت می‌زند که موجب تشدید بحران اخیر (فتنه 88 ) شده‌اند. بی‌شک اتهام به فردی که از سوی امام به امامت جمعه موقت تهران و عضویت در جمع فقهای شورای نگهبان در آمده‌اند موضوع کوچکی نیست که به راحتی از کنار آن رد شد و بایستی مدعی‌العموم در این زمینه وارد شود.

از ایجاد اختلاف در میان اصولگرایان تا ائتلاف با فتنه‌گران

مطهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو از یک طرف به بهانه اینکه رقبای کنونی اصولگرایان افراد تندرویی مانند بهزاد نبوی و تاجزاده نیستند، اتحاد آنان در این برهه را زیر سؤال می‌برد اما جالب اینکه همین فرد از حضور خود در لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات استقبال می‌کند و تنها در این باره مشارکت و مجاهدین را استثنا می‌کند که باید گفت آن را نیز از سر تعارف بیان کرده‌اند.
در پایان باید این سؤال را مطرح کرد که آیا با این مواضع شاذ هنوز می‌توان علی مطهری را یک اصولگرا نامید؟

نظرات 2 + ارسال نظر
مینا 1390/05/02 ساعت 00:33

سلام.
این همه که از جریان انحرافی دولت حرف زدید، حالا از جریان های انحرافی تر هم حرف بزنید. مثل همین علی مطهری. فکر کنم که یک جریان انحرافی تر هم در مجلس وجود داره، به رهبری علی مطهری و همراهی علی لاریجانی.

البته جریان های انحرافی تر زیاد تر هستند. یه خورده از جریان انحرافی تر دانشگاه آزاد حرف بزنید. یه خورده از جریان انحرافی تر هاشمی و فائزه و مهدی حرف بزنید. یه خورده از جریان انحرافی تر قالیباف حرف بزنید. فقط زورتون به دولت میرسه؟ دولتی که دستتون را باز گذاشته واسه انتقاد؟

ما حرف زدیم کافیه در مقالات پر بازدید و یا در بخش جستجوی سایت میگشتید

عبد 1390/05/02 ساعت 00:46 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
کسی که ایستادن در برابر فرمایشات رهبری رو بی اشکال میبینه و تأییدشم می کنه ، چه رابطه ای می تونه با اصول گرایی داشته باشه ؟و حال اینکه ولی فقیه اصل نظام و حکومت ماهست.
طفلی شهید مطهری ! تنشون تو گور از دست این خلف ناصالح می لرزه!
خدا شهید بزرگوارمون رو رحمت کنه ، ان شاءالله ، و فرزندشون رو هم به پاس زحمات پدرشون برای اسلام ، مشمول عفو قرار بده و هدایتش کنه ، ان شاءالله.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد