فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

با ساخت بازی بلک‌واتر،ننگی که قرارست تبدیل به افتخار ‌شود + فیلم

آمریکا با ساخت بازی بلک‌واتر سعی دارد تا ننگ کشتار مردم بیگناه عراق توسط مزدوران شرکت بلک‌واتر را از اذهان عمومی پاک کند.

به گزارش مشرق، بلک‌واتر وورلدواید (Blackwater Worldwide) نام یک تیم مزدور آمریکایی است که ده‌ها شهروند بی‌دفاع و غیرنظامی عراقی را در زمان حمله آمریکا به عراق به کشتن داده است. برای فرار از این ننگ و تبدیل آن به یک افتخار، قرار است اقدامات این شرکت دست‌مایه ساخت یک بازی رایانه‌ای برای کنسول Xbox 360 قرار بگیرد و در پاییز امسال عرضه گردد. لینک دانلودفیلم در ادامه مطلب

این بازی تیراندازی اول شخص که قرار است با نام Blackwater و با قابلیت سازگاری با حسگر حرکتی کنسول ایکس‌باکس، یعنی کینتکت، به بازار عرضه شود، انتقادهای زیادی را در پی داشته است. سوزان بورک، وکیل مدافع خانواده‌های شهروندان عراقی که توسط مزدوران شرکت بلک‌واتر کشته شده‌اند، اظهار کرده است که این بازی رایانه‌ای الهام‌گرفته از نام این شرکت و اقدامات آن است و لذا «به شدت توهین‌آمیز» بوده و نباید به هیچ وجه ساخته شود.

وی در گفتگویی با شبکه خبری abc بیان داشت: «مردم بی‌گناه توسط این شرکت کشته شده‌اند. تصور کنید که پدر یا مادر شما کشته شده‌اند، و اکنون این کار تبدیل به یک بازی رایانه‌ای شده است. این کار به شدت توهین‌آمیز است».

لازم به ذکر است که در سال 2007 کارکنان شرکت بلک‌واتر، که توسط آمریکا در عراق به عنوان مزدور به کار گرفته شده بودند، در یک تیراندازی 17 شهروند عراقی را کشته و بسیار دیگر را زخمی کردند. در حادثه دیگری در سال 2006، یکی از مزدوران بلک‌واتر در حالی که به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی مست بود،‌ به یکی از محافظان امنیتی رییس‌جمهور عراق شلیک کرده و وی را به قتل رساند.

جاناتان شاکوفسکی عضو کنگره آمریکا در حزب دموکرات نیز در مخالفت با ساخت این بازی گفته است: «این یک عمل ضدتولیدی در تجلیل از شرکتی همچون بلک‌واتر است. بلک‌واتر در اکثر نقاط مختلف جهان، نامی کثیف است. این کار کاملاً و شدیداً اهانت‌آمیز و نابجاست».

آیان هاو، رییس شرکت بازی‌های 505 که قرار است در پاییز امسال این بازی را منتشر سازد، بیان داشته است که شرکت وی از این که با بلک‌واتر همکاری می‌کند مفتخر است: «تیم بلک‌واتر متشکل از گروهی از افراد فوق‌العاده است و ما مفتخریم که با آنها در ساخت این بازی رایانه‌ای که نمایانگر استعدادها و شهامت آنهاست همکاری می‌کنیم».

در این بازی که با همکاری اعضای سابق تیم بلک‌واتر ساخته می‌شود، بازی‌بازها نقش رهبری تیم عملیاتی مزدوران بلک‌واتر را داشته و سعی دارند تا از یک شهر ساختگی آفریقای شمالی محافظت کرده و «با خطرناک‌ترین رهبران و مبارزان جنگی نیروهای شبه‌نظامی مخالف دولت بجنگند».


اریک پرنس، رییس سابق شرکت بلک‌واتر و عضو اسبق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، بیان داشته است که این بازی «این فرصت را به بازی‌بازها خواهد داد تا در یک مأموریت و بدون قرار گرفتن در یک وضعیت جنگی واقعی بتوانند عضویت در تیم بلک‌واتر را تجربه کنند».


وی در سال 2007 به دلیل مشارکت شرکت بلک‌واتر در 200 حادثه تیراندازی در عراق مورد بازخواست قرار گرفت. دو سال پس از این واقعه، شرکت بلک‌واتر نام خود را به شرکت خدمات Xe تغییر داد و پرنس نیز از سمت ریاست این شرکت کنار گذاشته شد. بنا بر گزارشات، وی در حال حاضر به امارات عربی رفته و با دیگر شرکت‌های امنیتی همکاری می‌کند. به گزارش نیویورک تایمز، وی طی یک قرارداد 529 میلیون دلاری، که البته مبلغ آن افزایش خواهد یافت، قرار است تا سال 2015 برای امارات مزدورانی را اجیر کند تا به حفاظت از امنیت داخلی و خارجی این کشور بپردازند.

فیلم را میتوانید از اینجا دانلود کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد