فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

بانکها سر بهمنی کلاه گذاشتند یا بانک مرکزی سر رسانه ها!

در مصوبه شورای پول و اعتبار تاکید شده بود که بانک‌های خصوصی باید تا پایان شهریور 1389 افزایش سرمایه به 400 میلیارد تومان را تصویب و تامین کنند. هشت بانک خصوصی سامان، گردشگری، سینا، شهر، تات، دی، رفاه و ایران زمین مشمول این مصوبه شورای پول و اعتبار بودند ...

رییس کل بانک مرکزی در جدیدترین مصاحبه خود از تحقق افزایش سرمایه بانک های غیر دولتی به 400 میلیارد تومان خبر داده است. محمود بهمنی که با فارس مصاحبه کرده ابراز داشته: " خوشبختانه تمام بانک‌های خصوصی موجود سرمایه خود را به 400 میلیارد تومان رسانده‌اند."

بهمنی که در ابتدای ورود خود به بانک مرکزی در سال 1387 سرمایه بانک‌های خصوصی را از رقم 350 میلیارد تومان به 200میلیارد تومان کاهش داده بود تا بانک‌های جدید برای ورود به بازار پولی انگیزه پیدا کنند و تازه واردها موجب رقابت بیشتری شوند در سال گذشته و با ورود بانک‌های جدیدی همچون تات، دی، گردشگری، شهر و... تصمیم گرفت در عمل به مصوبه شورای پول و اعتبار، به اجرای سیاست‌های انبساطی خود با استفاده از افزایش سرمایه در بانک‌های خصوصی بپردازد و از سیاست قبلی خود با تصویب افزایش دو برابری حداقل سرمایه بازگردد.

در مصوبه شورای پول و اعتبار مورخ 21 اردیبهشت ماه سال گذشته تاکید شده بود که بانک‌های خصوصی باید تا پایان شهریور 1389  افزایش سرمایه به 400 میلیارد تومان را تصویب و تامین کنند. هشت بانک خصوصی سامان، گردشگری، سینا، شهر، تات، دی، رفاه و ایران زمین مشمول این مصوبه شورای پول و اعتبار بوده و باید سرمایه خود را تا پایان شهریور سال گذشته افزایش می دادند.

با وجود این رییس کل بانک مرکزی بانک مرکزی در 5 نوبت این فرصت را تمدید و یکبار از پایان شهریور به آذر1389، یکبار به پایان سال گذشته، یکبار به پایان اردیبهشت ماه و یکبار به پایان تیر موکول کرد و ابراز داشت که "مجازات سنگینی از جمله کاهش درجه بانک به موسسه مالی و اعتباری، افزایش ذخایر قانونی و نداشتن مجوز برای افتتاح حساب جاری در انتظار بانک‌ها و موسساتی خواهد بود که سرمایه خود را افزایش ندهن، در راه است."

بهمنی که در پایان پنجمین اولتماتوم خود نیز نتوانست افزایش سرمایه بانکهای خصوصی فوق را انجام دهد به روش جدید یعنی اظهارات غیر واقعی روی آورده و اعلام داشته تمام بانک‌های خصوصی موجود سرمایه خود را به 400 میلیارد تومان رسانده‌اند!

این اظهارات بهمنی در حالی است که طبق قانون افزایش سرمایه موکول به واریز وجوه در حساب بانک و گواهی سپرده بانکهای عامل در این رابطه و ثبت رسمی آن است که بررسی های خبرنگار مشرق نشان می دهد که افزایش سرمایه هیچ یک از بانکهای خصوصی سامان، گردشگری، سینا، شهر، تات، دی، رفاه ، ایران زمین و پست بانک (که در حال حاضر یک هشتم حداقل قانونی سرمایه دارد) تا روز 29 مرداد ماه به طور قانونی به ثبت نرسیده و افزایش نیافته است.



در صورت اصرار مسئولان بانک مرکزی بر صحت گفته های خود، اسناد دیگری از عدم اجرای این مصوبه مهم منتشر خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/06/06 ساعت 17:25 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.
حالا خواست یه بولفی بزنه، دستش رو چرا رو می کنید طفلکی!!!!!!!!!!!
راستی ، اینا مگه کی راستش رو گفتن؟!
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد