فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

احمدی​نژاد: همه پیامبران مسلمان بودند

چند روز پس از اظهار نظر پر واکنش رئیس​جمهور در خصوص توان خلقت انسان در حد توان خلقت خداوند، او در سخنرانی جدید خود به فلسفه خلقت انسان از سوی خداوند پرداخت.به گزارش مشرق  محمود احمدی‌نژاد در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: انسان مهمترین مخلوق هستی است و همه عالم برای او خلق شده است. همه موجودات عالم مسخر و سجده کننده در برابر او هستند. انسان برای خدا و برای این‌که تجلی اسماء خدا در هستی باشد خلق شده است.

خداوند این ماموریت را به انسان داد و او را در این مسیر تنها نگذاشت و پیامبران را برای او فرستاد تا واسطه‌ای بین خدا و انسان باشند، واسطه باید کامل و در اوج باشد. پیامبران آمدند تا انسان را هدایت کنند و غل و زنجیر را از پای اندیشه و احساس او باز کنند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به دنبال توحید و عدالت و رسیدن به خدا هستند و برای نیل انسان به این هدف خداوند دین را نازل کرد و با تاکید بر این‌که «همه پیامبران مسلمان بودند»، گفت: پیامبر ما خود را به دین حضرت ابراهیم معرفی کرد که او هم مسلمان بود. همه پیامبرانی که از سوی خداوند آمدند دین‌شان اسلام بوده است و پیامبر ما کامل‌ترین دین اسلام را عرضه کرد. دین اسلام متعلق به هیچ گروه و قبیله‌ای نیست بلکه متعلق به همه بشریت است چراکه پیامبر ما آمده است تا بشر را در مسیر رشد و کمال قرار دهد.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

* رهبران جامعه به نسبت نقصی که دارند در جامعه مشکل و اختلاف ایجاد می‌کنند و اهل بیت پیامبر بی‌عیب و نقص هستند و خدا آن‌ها را از عیب و نقص مبرا داشته است و به همین دلیل است که آن‌ها ماموریت هدایت بشر را به عهده گرفته‌اند. اندیشه امامت فراتر از رنگ و نژاد و مرزهای جغرافیایی است.
* در طول تاریخ آنچه که از تبعیض، فساد، ظلم‌ها و مانع‌تراشی‌ها در حرکت کمالی بشر اتفاق افتاده از سوی حاکمان ناصالح و غیرالهی بوده است، آن‌ها بودند که باعث ایجاد تفرقه در جامعه بشری شدند.
* پیروان اهل بیت دو ماموریت دارند که مکمل هم هستند؛ یک ماموریت این‌که باید در پی نفی کامل نظام حاکم بر عالم باشد و ماموریت دوم جایگزینی جوامع بشری است. ماموریت ما معرفی حکومتی جهانی و وجود نازنین امام زمان (عج) است، دعوت به امام دعوت به وحدت است.
* جهان در انتظار یک قهرمان و یک بت‌شکن است و ما باید آن را معرفی کنیم. جهان در شیب تند تغییرات است و اگر جایگزین مناسب را به دنیا معرفی نکنیم باز هم آدم‌کشان بر جهان حاکم می‌شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام نظر جالبی از آقای احمدی نژاد بود و به نظر من هم درست است همه ی پیامبران مسلمان بودند، ولی کدام اسلام اسلامی که اکنون در دنیا رواج دارد یا اسلامی را که پیامبران فرمودند؟ چون من هم به این سخن حضرت علی ایمان دارم که فرمودند اسلام همچون ضرف تو خالی است و فقط نمایی از اسلام مانده است و خود اسلام به توسط حاکمان جاهل به قارت رفته است. آیا علی اشتباه گفت یا ما اشتباه می کنیم.
با تشکر از شما دوست عزیز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد