فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

در خدمت و خیانت روشنفکران؛ ولی نصر:باید به دولت آمریکا خدمت کنیم

در خدمت و خیانت روشنفکران؛ ولی نصر:باید به دولت آمریکا خدمت کنیمولی رضا نصر، پسر سید حسین نصر در جمع ایرانیان مقیم آمریکا در حالی که بر آمریکایی شدنشان می بالید، در سخنانی تاکید کرد: ما باید به دولت آمریکا خدمت کنیم! 
 اتحاد امورعمومی آمریکاییان ایرانی تبار(PAAIA) طی مراسمی، برخی از ایرانیان مقیم آمریکا را به دور هم جمع کرده و به بزرگداشت آنان پرداخت. درمیان شرکت کنندگان، سید ولی رضا نصر فرزند سید حسین نصر و مشاور امور خاورمیانه باراک اوباما نیز حضور یافته و با سخنرانی خود حضار را تشویق کرد که همچون خودش به دولت آمریکا خدمت کنند.



نصر گفت: "ما باید نه تنها به خاطر موفقیت فردی بلکه به خاطر آنچه به عنوان یک جامعه به اجتماع می دهیم شناخته شویم.".
قابل ذکر است که ولی رضا نصر اسلام شناسی است که به واسطه غور در مسائل خاورمیانه و کارشناسی امور افغانستان و پاکستان و همچنین شناخت ایده های سیاسی جمهوری اسلامی و انتظارات داخلی و خارجی نظام و از سوی دیگر شناخت جهان تشیع با مراوده و دوستی با علمای جهان تشیع؛ توانسته اعتماد دشمنان اسلام را به خود جلب کرده و برای موفق شدن سیاست های ضد اسلامی آمریکا در منطقه، نشانی های دقیق و مشاورات موثری به باراک اوباما و جورج بوش بدهد.

وی که همچنین عضو شورای روابط خارجی ایالات متحده می باشد،گفت: "من می دانم که پدران و مادران شما دربارۀ این که باید دکتر و مهندس و وکیل دعاوی شوید به شما چه می گویند. من هرگزنمی خواهم حرفی در مخالفت با این توصیۀ خردمندانه عنوان کنم، با وجود این بگذارید به دفاع از موضع خود بپردرام: شما باید خدمت به دولت را در مد نظر گیرید. "

هافینگتون پست در این خصوص می نویسد: اتحاد امورعمومی آمریکاییان ایرانی تبار (PAAIA) در 18 سپتامبر به بزرگداشت نُه تن از اعضای جامعۀ خود به خاطر دست آوردهایشان پرداخت و به تالاری آکنده از آمریکاییان ایرانی تبار فرصت داد تا بر خود ببالند. ولی نصر، یکی از کسانی که مورد بزرگداشت قرارگرفتند، برای برانگیختن حاضران گفت: "جامعۀ ما نیازی به اینکه به خود تبریک بگوید ندارد. البته ما در رسیدن به موفقیت ممتاز هستیم. ما چه انتظاری غیر از این می توانیم از خودمان داشته باشیم؟"

در جریان برنامۀ "انتقال مشعل موفقیت" در دانشگاه جورج واشنگتن، کسانی که مورد بزرگداشت قرار گرفتند دربارۀ موفقیت ایرانیان آمریکایی تبار به تأمل پراختند. ارقام دفتر سرشماری نشان می دهد که ایرانیان آمریکایی تبار از نظر تحصیلات و میزان در آمد در بالاترین سطوح قرار دارند.

ولی رضا نصر که با مشاور خاورمیانه شدن اوباما و مشاور شیعی شدن جرج بوش، راه پدر را میرود گفت: "ما آمدیم، ماندیم، و چه بخواهیم و چه نخواهیم ریشه دواندیم. اکنون باید مطمئن شویم که هرکسی در آمریکا می داند که ما در اینجا هستیم و به چه اصولی پای بندیم. اگر ارزشی هست که موجب تمایز جامعۀ آمریکاییان ایرانی تبار می شود، به عقیدۀ من سخت کوشی و تعهد برای رسیدن به یک سطح عالی است. این ویژگی ها درسطح فردی خوب به کار ما آمده اند، ولی ما باید در حین گام برداشتن به جلو به این بیندیشیم که همین ویژگیها باید به عنوان یک جامعه نیز معرف ما باشند."
نصر از آمریکاییان ایرانی تبار جوان خواست تا به جای برگزیدن حرفه های پردر آمد مانند بسیاری از افراد نسل پیشین، خود را برای خدمت به کشورشان آماده کنند." خوش خدمتی و خوش رقصی برای دولتمردان آمریکا همان طریقی بود که او به مدد آن، در خدمات عمومی به عنوان مشاور در امور پاکستان، افغانستان و خاورمیانه انتصاب شد.
سه تن دیگر از بزرگداشت شدگان نیز خدمات عمومی را برای خدمت به آمریکا برگزیده اند: رامین عسگرد، دیپلمات و مدیر کنونی شبکۀ خبرهای فارسی صدای آمریکا؛ فیروز نادری، مدیر نظام کاوش خورشیدی در ناسا؛ و فریار شیرزاد، که به عنوان معاون [شورای] امنیت ملی در زمان جورج بوش منتصب شد.
عسگرد گفت: "به عنوان شهروندان این کشور، این بخشی از وظیفۀ شما در قبال این کشور است، که اگر ممکن باشد، برخی استعدادهای شگفت انگیزی را که درمیان جمعیت حاضر در این تالار و در جامعۀ [ایرانی - آمریکایی] وجود دارد، در خدمت ایالات متحدۀ آمریکا به کار بگمارید."
دیگر کسانی که مورد بزرگداشت قرار گرفتند کریستین امانپور، خبرنگارcnn ؛ انوشۀ انصاری کارآفرین در حوزۀ فن آوری سطح بالا، و پردیس ثابتی پژوهشگر در حوزۀ پزشکی، نریمان فروردین رئیس انستیتوی فن آوری استیونس، نازی افتخاری فعال حقوق بشر و کارآفرین در زمینۀ مدیریت مراقبت های بهداشتی بودند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/07/16 ساعت 02:00 http://ahaliebasirat.blogfa.com

خداقوت همسنگر.
واقعاً باید بشینن و گریه کنن ، نه از هم تعریف تمجید و تقدیر کنن، چه قدر ننگ داره برا یه ایرانی که با دشمن ترین های کشورش دست همکاری داده، البته اینها اصلاً ایرانی محسوب نمیشن، آمرکیایی هایی هستن که فارسی میدونن، و برای ملت ما پشیزی به حساب نمیان.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد