فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

پایگاه امنیتی دبکا: تل‌آویو از سه ماه پیش در گروگان سوریه است

  منابع نظامی و اطلاعاتی پایگاه دبکا تأکید کردند که بشار اسد در برابر احتمال حمله ترکیه یا ناتو به سوریه از سه ماه پیش، شهر تل‌آویو را گروگان گرفته، بی‌آنکه در این میان 1.2 میلیون شهروند آن، از این موضوع مطلع باشند.این درحالی است که منابع اطلاعاتی غربی و عربی نیز در همین راستا چند روز بر این نکته تصریح کردند که این موضوع فقط مختص سوریه نیست، بلکه ایران و حزب الله نیز از این موضع تبعیت می‌کنند.


اتخاذ این راهبرد از سوی تهران – دمشق ـ حزب الله، تنها به این معنا نیست که شهر تل‌آویو در معرض خطر است، بلکه معنای واقعی این راهبرد این است که در صورت اقدام اسرائیل و متحدانش به هر اقدامی که برخلاف میل این سه باشد، هزاران موشکی که همزمان توسط تهران و دمشق و حزب الله و همچنین حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شود، نابودی و فنای اسرائیل را به دنبال دارد.
رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل اگرچه به این موضوع حتی یک‌بار هم اعتراف نکرده‌اند اما منابع اطلاعاتی غرب می‌گویند که اسرائیل از طریق کانال‌های اطلاعاتی سری در برابر این تهدید به اسد اطلاع داده که در صورت اصابت حتی یک موشک به تل‌آویو اسرائیل تمام شهرهای سوریه را موشک باران خواهد کرد.
منابع نظامی غربی گفتند، این موضوعی است که لئون پانیتا، وزیر دفاع آمریکا نیز از آن مطلع است، چون وقتی در هواپیمای خود در راه اسرائیل بود، تأکید کرد که امنیت واقعی خاورمیانه فقط از راه‌های دیپلماتیک محقق می‌شود.
این منابع می‌گویند، پانیتا در سخنان خود جدای از پرونده ایران و مصر و فلسطین، بنوعی، به روابط سرد اسرائیل و ترکیه نیز اشاره می‌کرد که معتقد است این موضوع به سود سوریه است، چون ترکیه و کشورهای ناتو را از اقدام نظامی علیه سوریه بازمی‌دارد. چون پانیتا معتقد است،‌ هرگونه اقدام نظامی ناتو علیه سوریه نیازمند هماهنگی با ترکیه است و تا زمانی همکاری نظامی میان اسرائیل و ترکیه وجود نداشت، همکاری نظامی هم میان ناتو و ترکیه بوجود نخواهد آمد.
این منابع می‌گویند، این نخستین باری نیست که اسد چنین تهدیدی را بر زبان آورده، بلکه نخستین بار، هنگام سفر وزیر خارجه ترکیه به دمشق و دیدار شش ساعته داووداوغلو با اسد، رئیس جمهور سوریه این موضوع را به وزیر امور خارجه ترکیه گوشزد کرده بود.
بشار اسد، در دیدار با داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تهدید کرده بود که در صورت اصابت اولین موشک به خاک سوریه، کل منطقه را ظرف شش ساعت به آتش خواهد کشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد