فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

چرا سهام عدالت بعداز انتخابات متوقف شد؟

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه مالکیت سهام عدالت دارای ابهام است، گفت: چرا بعد از انتخابات توزیع سهام عدالت را متوقف کردند و سهام عدالت را همزمان با تبلیغات توزیع کردند.به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طی سؤالی از وزیر اقتصاد و دارایی گفت که نحوه پرداخت سهام عدالت در تضاد با منطقه اقتصادی است چرا‌که برخی ابهامات درباره تأمین منابع مالی آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه توزیع سهام عدالت امر مطلوبی بوده و مخالفتی با اصل آن ندارم، افزود:‌ مالکیت سهام عدالت دارای ابهام است و باید مشخص شود سهام عدالتی که توزیع می‌شود، مالکیت آن به چه مالکی ارائه می‌شود. اگر مالکیت به افراد است، پس افراد می‌توانند آن را انتقال دهند و اگر فردی خدای ناکرده فوت کرد، وضعیت سهام عدالت او چگونه خواهد شد؟

کواکبیان با بیان اینکه "شرکت‌های دولتی سودآور نیستند"، در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی که گفته بود از ۵۵ شرکت دولتی برای توزیع سهام عدالت استفاده کرده‌ایم، گفت: سؤال بنده این است که آیا شرکت‌های دولتی سودآور هستند که ما پول سود آنها را به مردم در قالب سهام عدالت می‌پردازیم.

وی افزود: اگر این شرکت‌های دولتی سودآور هستند، بهتر است وزارت اقتصاد لیست آنها را ارائه کند؛ برخی شرکت‌ها مثل مخابرات و فولاد سودآور بودند که واگذار شدند.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه سود سهام عدالت از دلارهای نفتی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: می‌گویند سهام عدالت موجب کنترل تورم شده است در حالی که سود این سهام به بخش مصرف می‌رود نه به بخش تولید، بنابراین اگر نقدینگی به بخش مصرف وارد شود، به طور طبیعی تورم‌زا خواهد بود.

کواکبیان با بیان اینکه سهام عدالت نباید در اردیبهشت‌ماه که همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود، توزیع می‌شد، گفت: چرا بعد از انتخابات توزیع سهام عدالت را متوقف کردند و سهام عدالت را همزمان با تبلیغات توزیع کردند.

وی با بیان اینکه منطق اقتصادی پرداخت ۴۰میلیون نفری سهام عدالت را دارای ابهام می‌دانم، گفت: البته بنده در آماری که وزیر اقتصاد اعلام می‌کند، یقین ندارم و سؤال می‌کنم که آیا توزیع یارانه‌ها به این روش به اقتصاد ما کمک کرده است؟ اگر آقای وزیر توضیح دهند که توضیح سهام عدالت موجب تقویت اقتصاد ‌شده است، ما قطعا از ایشان قبول می‌کنیم.

کواکبیان گفت: اگر آقای وزیر شجاعانه بگوید که در توزیع سهام عدالت تابع دستور بوده و دستوری عمل کرده، ما از ایشان می‌پذیریم اما نمی‌خواهیم ایشان توجیه کنند. اگر شجاعانه بگویند که دستوری عمل کرده‌اند، بنده از سؤال خود منصرف و قانع می‌شوم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد