فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

عکس / اثر هنری مرحوم مغفور ولیعهد سابق سعودی

در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ، یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری زمانی که سلطان بن عبدالعزیز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید.

 سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ، ولیعهد رژیم پادشاهی عربستان سعودی ٰ، در سن 86 سالگی مرد. او پانزدهمین فرزند بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و از سال 1362 ، وزارت دفاع و هوانوردی عربستان را بر عهده داشت. وی پس از مرگ «ملک فهد» پادشاه پیشین عربستان ، با حفظ سمت ، به عنوان ولیعهد پادشاه فعلی عربستان معرفی شد و سرانجام در حسرت پادشاهی به اجدادش پیوست. رییس جمهور کشورمان ، در غم فقدان این شاهزاده ی «آل سعود» ، خطاب به پادشاه فعلی عربستان سعودی ، پیامی به این شرح صادر فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خادم الحرمین الشریفین
جناب آقای عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود
پادشاه عربستان سعودی
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
خبر درگذشت مرحوم مغفور سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد، وزیر دفاع، هوانوردی و بازرس کل پادشاهی عربستان سعودی موجب تأسف و تأثر گردید.
ضمن ابراز تسلیت به جناب عالی و همدردی با بازماندگان و ملت عربستان سعودی، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی برای آن فقید سعید، صبر و شکیبایی جناب عالی و بازماندگان و سربلندی و بهروزی دولت و ملت عربستان سعودی را مسألت دارم.
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران


در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ،  یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری در 9 مرداد ماه سال 1366 هجری و زمانی که سلطان بن عبدالعزیز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید. در این روز ، 400 حاجی ایرانی در حرم امن الهی ، با گلوله نیروهای مسلح عربستان سعودی به شهادت رسیدند. جرم این حاجیان ، سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی در خیابان های مکه مکرمه بود.
تصویر زیر ٰ تنها برشی کوچک از هنرنمایی «آل سعود» و وزیر دفاع مغفور سعودی در تابستان سال 1366 است. در این تصویر ، پیکر پاک گروهی از شهدای روز جمعه سیاه مکه دیده می شوند که توسط حجاج ایرانی جمع آوری و به بعثه امام خمینی تحویل داده شده اند. این عکس توسط هنرمند عزیز ، علی فریدونی در تاریخ ثبت شده است تا سندی باشد بر خدمات آل سعود به حرمین شریفین.
تنها ربع قرن از خلق آن اثر هنری هولناک گذشته است.
حال ، شما بفرمایید :
شادی روح آن مرحوم مغفور و فقید سعید ...

نظرات 2 + ارسال نظر
عبد 1390/08/06 ساعت 06:48 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر ، خداقوت برادر!
هر دم از این باغ بری میرسد!!!
ملت های دنیا متوجه آب زیرکاهی و جنایات عربستان شدن ، اونوقت آقای رئیس جمهور محبوب!!! ما اینجوری قدردانی میکنه از جنایات این از خدا بی خبرا!اونم با لفظ خادم الحرمین شریفین ازشون یاد میکنه!!!!الحمدلله که گور به گور شد ، انشاءالله که شاهشونم به درک واصل شه ، که انشاءالله از علائم ظهور حضرت قائم(عج) باشه، آمین.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

یه موقعی هی داد زدیم آقا چرا "خواص" سکوت کردند ...
اما حالا داد می زنیم آقا "خواص" سکوت کنند بهتر است ....
بـــــــــــــــــــــــه روووووووووووووووزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد