فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

پایان مبهم فوتبال دولتی/ موج اعتصاب بازیکنان در لیگ برتر

دولت می گوید، پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است، نمایندگان مجلس نیز با تزریق بودجه‌ برای اداره باشگاه‌های ورزشی مخالفند و به نظر می رسد روزگار سیاه فوتبال دولتی ایران از راه رسیده است.

گروه ورزشی – روزهای پرتلاطم فوتبال ایران از راه رسید. پس از رسوایی اخلاقی چند بازیکن در لیگ یازدهم به نظر می رسد سونامی بزرگتر در راه است. " اعتصاب بازیکنان" به خاطر عدم دریافت حق و حقوقشان.


ابتدا تمرینات تیم شاهین بوشهر به دلیل عدم حضور 12 بازیکن این تیم، تعطیل شد. بوشهری ها در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات سال گذشته و فصل جدید از حضور در تمرینات این تیم خودداری کردند، در حالی که  این بازیکنان معتقدند 2میلیارد پرداختی توسط بانک صادرات، با تبعیض بین افراد خاصی تقسیم شده وهمین امر زمینه اعتصاب را فراهم آورده است.
رد و نشان بزرگترین اختلاس تاریخ بانکی ایران در فوتبال ایران کم کم آشکار می شود و باشگاههای طرف قرارداد با برخی بانک ها در حال فروپاشی هستند.
اتفاقات اخیر در بانک صادرات باعث شد این باشگاه جنوبی با بحران مالی مواجه شود و مدیران بوشهری به دنبال اسپانسر جدید باشند امری که ممکن است تا زمان تحقق آن شیرازه این تیم از هم بپاشد.
روند اعتراضی بازیکنان لیگ برتری با اعتصاب ملوان ها وارد فاز جدیدی شد. یازده بازیکن اصلی تیم ملوان بندر انزلی حاضر نشدند در تمرینات این تیم شرکت کنند.
گفته می شود اعتراض آنان نیز به عدم دریافت 30 درصد مبلغ قراردادسال گذشته و همچنین انجام نشدن به موقع وعده ی پرداخت مبالغ قرارداد امسال است. هر چند در انزلی اختلاف پیشکسوتان و سرمربی این تیم نیز دامنه مشکلات را گسترده تر کرده است.
اما روز گذشته سونامی اعتصاب به نصف جهان رسید. پس از اتفاقات ابتدای فصل در باشگاه اصفهانی، بازیکنان این تیم که گفته می شود تا کنون هیچ مبلغی از قرارداد خود را دریافت نکرده اند، در اعتراض به این روند از حضور در تمرینات خودداری کردند.
اعتصاب ذوبی ها نشان داد که بحران مالی در فوتبال باشگاهی ایران کاملا جدی است، چرا که این باشگاه تا کنون هرگز دغدغه مالی نداشته و یکی از عوامل ثبات و موفقیت در این تیم پشتوانه قوی مالی بوده است.
فوتبال باشگاهی ما ساختاری کاملا دولتی دارد، اما دولت می گوید، براساس تبصره ماده 13 فصل اول قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تزریق بودجه‌ برای اداره باشگاه‌های ورزشی مخالفت کرده اند و به نظر می رسد روزگار سیاه فوتبال دولتی ایران از راه رسیده است.
روزها و ماههای آینده سرنوشت بسیاری از باشگاه های دولتی را روشن خواهد کرد و باید دید در شرایطی کنونی که فوتبال باشگاهی ایران، هیچ توجیه اقتصادی هم ندارد، آیا بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد یا اینکه دولت با نقض مصوبات خود بازهم تیم داری را ادامه خواهد داد؟ 

نظرات 1 + ارسال نظر
MojtabaMax 1390/08/16 ساعت 09:47 http://nicemax.blogsky.com

سلام وبلاگتون خیلی عالیه...مخصوصا مطالب آخرالزمان و نقد فیلم خیلی به دردم خورد ممنون...من مایلم با شما تبادل لینک یا بنر کنم اگه دوست دارید خبرم کنید...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد