فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

الگو گرفتن طلاب حوزه علمیه قم از گریه بنی اسرائیل

الگو گرفتن طلاب حوزه علمیه قم از گریه بنی اسرائیلاین برنامه که از «روایات 40 روز گریه بنی اسرائیل برای فرج و نجات از دست فرعون» الگو گرفته است، از روز اول ذوالحجه آغاز شد و تا روز عاشورای امسال ادامه خواهد داشت و می‏تواند به شکل فردی و یا در هیأت‏های مذهبی انجام شود.


 

 

به گزارش شیعه آنلاین، طرح «ضجه جهانب برای فرج» اکنون توسط گروهی از دوستاداران و منتظران حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در حال اجرا است. در این طرح 40 روز دعا برای تعجیل در فرج، از اول ذی الحجه تا روز عاشورا قرائت شده و خواهد شد.

گفتنی است در پی شدت گرفتن بحران‏های جهانی و نیز ظلم و ستم فراوان به مسلمانان و بویژه شیعیان در بحرین، عربستان، آذربایجان و پاکستان، تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم و نیز فعالان سایبری حزب الله، برنامه‏ای تحت عنوان 40 روز دعا و تضرع برای تعجیل در فرج را برنامه‏ریزی کرده‏اند.

یکی از دست اندرکاران اجرای این طرح به خبرنگار ما گفت: این برنامه که از «روایات 40 روز گریه بنی اسرائیل برای فرج و نجات از دست فرعون» الگو گرفته است، از روز اول ذوالحجه آغاز شد و تا روز عاشورای امسال ادامه خواهد داشت و می‏تواند به شکل فردی و یا در هیأت‏های مذهبی انجام شود.

در همین راستا این طلاب حوزه علمیه قم بیانیه ای در این مورد صادر کرده اند. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انا نشکو الیک...

بیا دمی بنشین زار زار گریه کنیم                 بیا که از غم هجران یارگریه کنیم   
زسوز ناله بلبل بهار می‏آید                           بیا برای فراق بهار گریه کنیم       
به ندبه امت موسی گرفت حاجت خویش           یک اربعین بنشین تا هزار گریه کنیم

امام صادق علیه السلام فرمودند: «فلما طال علی بنی اسرائیل العذاب ضجوا و بکوا الی الله اربعین صباحاً فاوحی الله الی موسی و هارون یخلصهم من فرعون فحطّ عنهم سبعین و مأه سنة، هکذا انتم لو فعلتم لفرج الله عنا، فاما اذ لم تکونو فان الامر ینتهی الی منتهاه»؛ یعنی: «زمانی که عذاب بنی اسرائیل طول کشید، آنان ضجه زدند و چهل صبح به درگاه خدا گریستند و ضجه کردند. پس خداوند پس 170سال در فرج آنان تعجیل کرد و به موسی و هارون وحی نمود که آنان را از فرعون خلاصی بخشند. هم چنین شما اگر چنین کنید، خداوند فرج ما را می رساند و اگر مانند آنان نباشید، امر ظهور به انتهای زمان معین خود می‏رسد». (تفسیر عیاشی جلد 2 صفحه 154)

بنا بر این دستور، 40 روز ضجه و گریه جهانی به درگاه خداوند می‏کنیم تا در ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تعجیل فرماید. برای وحدت رویه و از آنجا که دعای جمعی اثر بیشتری دارد و در این روایت هم به آن تصریح شده است زمان این 40 روز از اول ذی الحجه تا روز عاشورا پیشنهاد می‏گردد.

پس بیایید همناله با شیعیان جهان ـ بویژه در بحرین، عراق، عربستان، یمن، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، سوریه و لبنان ـ با توجه به طول هجران و غیبت مولایمان و شدت اضطرار خلق به سوی منجی الهی، به صورت فردی، خانوادگی و هیئتی دست نیاز به سوی خداوند مجیب و قریب و مهربان برداریم.

از اعمالی که می‏توان در این 40 صبح تضرع انجام داد "دعای فرج (عظم البلاء)"، "زیارت عاشورا"، "دعای علقمه"، "دعای عهد"، "دعای ندبه" و نیز "روضه امام حسین علیه السلام" است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/09/04 ساعت 20:15 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادر همسنگرم.خداقوت بسیجی!
کار بسیار خوبی رو شروع کردن ، ما هم همراهیشون خواهیم کرد به این امید که خدا هم از زاری گناهکارانی چون من لااقل بر ما رحم آورد و تعجیل در فرج آقا ایجاد شود ، انشاءالله.
التماس دعا
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره و جعلنا من المستشهدین بین یدیه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد