فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

وقتی چادر در­ نمایشگاه مد اسلامی نیاوران گم می شود+تصاویر

هفته گذشته در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی با موضوع "مد و مانتوی اسلامی" برگزار شد؛ الگوهایی محدود ارایه شده بود که هیچ نشانی از هویت اسلامی نداشت و حجاب برتر نیز تنها مفقوده این نمایشگاه بود.

مشرق- هفته گذشته در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی با موضوع "مد و مانتوی اسلامی" برگزار گردید که طراحان زیادى در آن، برای ارایه آخرین دستاوردهای خود در زمینه طراحی لباس و مد با نگاه اسلام، شرکت کرده بودند.

از یک نمایشگاه مد اسلامی چه انتظاری می توان داشت؟ پاسخ روشن است.

اما آنچه که باز دیدکنندگان شاهد آن بودند الگوهایی محدود بود که اگر کسی از عنوان نمایشگاه اطلاعی نداشت؛ بدون شک گمان می کرد به یک فروشگاه متعارف لباس رفته است که هیچ نشانی از هویت اسلامی ندارد.

با برگزاری این قبیل نمایشگاه ها در کشوری اسلامی، انتظار می رود طرح هایی ارایه شود که حجاب اسلامی را به درستی معرفی کند و دراین وانفسا، بابی نو را پیش چشم مشتاقان حجاب بگشاید. اما عمده آنچه که تحت عنوان طرح های مد اسلامی ارایه شده بود مانتوهایی کوتاه بود که آن ها را این روزها در همه جا می توان یافت.

مراد از چنین نگاهی به این نمایشگاه؛ نفی نمایشگاه مُد اسلامی نیست؛ چرا که "تنوع در عین وحدت" نه تنها مذموم اسلام نیست که حتی هنر اسلامی را باید در آن جست.

اما مهم تر از همه اینکه مسلماً مخاطبان این نمایشگاه کسانى هستند که اسلامی بودن، چنگاویزی است که آنها را به تماشا کشانده، اما دریغ از یک چادر! حجاب برتر تنها مفقوده این نمایشگاه بود.

یکی از بازدید کنندگان می گفت:

"اینجا هیچ خبرى از چادر نیست؛ لابد از فردا همه باید مانتویى بشیم ...!"

خودتان قضاوت کنید:


نظرات 1 + ارسال نظر

اللهم ارزقنا شفاعه الحسین یوم الورود

سلام
محرم الحرام و ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین(ع) بر شما و تمام شیعیان و علی الخصوص پیشگاه مقدس آقا امام زمان(عج) تسلیت باد
سعی کرده ایم متناسب با ایام سوگواری و شهادت امام خسین(ع) و یاران با وفای ایشان ، از اول محرم تا روز عاشورا هر روز مطالبی در وبلاگ قرار دهیم، انشاء الله مورد قبول درگاه خداوند و همچنین ائمه معصومین(ع) واقع شود
منتظر حضورتان هستیم
www.Delnevis-2010.blogsky.com

اللهم ارزقنا شفاعه الحسین یوم الورود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد